Fourth grade-четврти разред

Hello!                                              12. 6. 2020.

За овај наш последњи час, припремила сам вам два цртана филма прилагођена учењу енглеског језика.
Први је Лепотица и звер, скраћена верзија, наравно, и са титловима на енглеском језику. Биће ту и непознатих речи, али анимација помаже да се одгонетне њихово значење. Сем тога, није неопходно разумети баш сваку реч да бисмо разумели знaчење реченице, или текста, било у књизи, било на филму.

The Beauty and The Beast

Други цртани филм се састоји од различитих ситуационих дијалога. Препознаћете већину речи и израза, и обогатити свој вокабуалр неким новим речима. И овде, као и у претходном, имате субтитилове на енглеском. 


Learn English with cartoons



Желим вам весео и безбрижан распуст. Једва чекам да се видимо у септембру. 

Goodbye! 💖💖💖💖


Hello!                                                  5.6.2020.


Обновићемо множину именица, употребу some и any и редне бројеве кроз ове игрице. 


Plural of nouns-множина именица


Some/any


Race-ordinal numbers-редни бројеви

На једном од претходних часова сам вам објављивала линкове према игрицама кроз које сте могли да обновите вокабулар који смо савладавали у четвртом разреду, али ево поново линка до сајта где ћете моћи поново да се подсетите речи и израза које треба знати.

Family and Friends 2

Имате могућност да слушате приче и песмице, играте игрице, и тако, на забаван начин, освежите и знање. Уживајте!

И још једном...

Goodbye! 💖💖💖💖



Hello!                                               29. 5. 2020. 


Unit 15-Well done!- 100.-105.страна

У овој лекцији ћемо научити и облике неправилне множине. 

Као што већ знате, у енглеском језику множину градимо додајући наставак -s, или -es именицама. Тако добијамо pens, books, watches, tomatoes. Ово су неки од примера именица чију множину добијамо по правилу о додавању наведених наставака.

 Мећутим, има и именица које не поштују ово правило, па имају посебне облике за  множину, које иначе морамо научити напамет, и због тога се то зове неправилна множина. 

За почетак научићемо само три примера.

Именица man у множини има облик men, woman-women, a child-children. Ето, то су примери које треба запамтити, и биће лакше у петом разреду.

Треба научити и употребу облика some и any.  Користимо их да бисмо исказали неодређену количину нечега. Значење је исто, често се и не преводе у српском језику, али се разликују по употреби.

У овој лекцији се употребљава и прошло време глагола TO BE, тачније облици WAS/WERE, па ћемо и ми употребити примере у прошлом времену. 

There were some children. -Било је неколико деце. Не знамо колико, али ради се о малом броју. Реченица је потврдна.

There weren't any children.-Није било деце (уопште). Реченица је одрична. 

Дакле, some употребљавамо у потврдним реченицама, испред именица у множини, а any у одричним, такође испред именица у множини.


Прочитајте лекцију на 100. страни, и урадите 3. задатак на 101. У радној свесци урадите задатке, опет на 100. и 101. страни.

То би било све за данас, и још увек није крај. 

😊

Али, ипак... Goodbye!💖  for today, anyway!

                 


Hello!                22. 5. 2020.

Unit 14-Look at the photos

У новој лекцији ћемо научити облике за прошло време глагола to be, was и were,  и њихову употребу у реченицама.

I was happy.-Ја сам био/била срећан/срећна.

You were kind.- Ти си био/била љубазан/љубазна.

She/he was hungry.-Она/он је била/био гладна/гладан.

У множини се користи само облик were. 

We were wet.-Ми смо били мокри.

You were happy.-Ви сте били срећни.

They were thirsty.-Они су били жедни.

Одрични облик од was је wasn't, скраћено од was not.

Од were је weren't, скраћено од were not.


Прочитајте лекцију на 94. страни, и примере на 95. дате у 2. задатку,а затим урадите и 3. задатак на тој истој страни. У радној свесци ћете на 94. и 95. урадити вежбања и проверити своје ново знање. 

А на 96. имамо још нових речи и песму у којој је такође употребљено прошло време. О њој и о речима на 97. страни причамо на нашем следећем часу. 

Goodbye! 💖

Hello!                        15. 5. 

У овој лекцији учимо речи које означавају животиње са фарме, и поређење придева. Страна 88. за почетак. Слушајте и подвуците речи које не препознајете.  

Unit 13-Look at all the animals!

Када сте одслушали и прочитали причу на 88., погледајте примере на 89. страни у 2. задатку. 

THIS COW IS BIGGER THAN THAT COW.-Ова крава је већа од оне краве. (Упоредили смо две краве.)

THIS SHEEP IS SMALLER THAN THAT SHEEP.-Ова овца је мања од оне овце. (Упоредили смо две овце.)

У првом примеру је употребљен придев  BIG-велики, a, o, e,   а у другом, придев SMALL-мали, а, о, е.

Када желимо да упоређујемо две животиње, као у овим примерима, две особе, два предмета, појма, појаве и т.д., користимо компарацију, или поређење придева. Како у српском, тако и у енглеском, само малко другачије. У сваком језику постоје правила по којима правилно и пишемо и говоримо. Када хоћемо да употребимо компаратив придева ( the comparative of the adjectives), правило је да придеву додајемо наставак -ER. Има ту још неких ситница, али за сада довољно је да запамтите ово, и употребљаваћемо само правилне придеве. Оне које не поштују ово правило, зову неправилним и њих нећемо да дирамо, пошто бисмо онда морали и да их научимо напамет, јер се много љуте кад их не знамо. Такви су, неправилни у сваком смислу, па онда и љутити.

Него да се вратимо на правилне. Значи додамо наставак придеву и пишемо онда:

BIG-BIGGER  (ВЕЛИКИ-ВЕЋИ) Овде додајемо још један сугласник, јер је придев мали, кратак, једносложан, завршава се сугласником G којем претходи самогласник i, па кад додајемо наставак, морамо да поновимо и сугласник да се не би променио изговор речи. Више о томе кад још мало порастете.

SMALL-SMALLER  (МАЛИ-МАЊИ)

LOUD-LOUDER    (ГЛАСНА-ГЛАСНИЈА)

QUIET-QUIETER  (ТИХА-ТИША)

FAST-FASTER       (БРЗ-БРЖИ)

SLOW-SLOWER    (СПОРО-СПОРИЈЕ)

После ових придева у компаративу у реченици мора да се нађе обавезно једна реч, ми је преводимо на српски као ОД. У енглеском је то THAN.


И тако добијемо реченице као што су:

THE HORSE IS FASTER THAN THE GOAT.

THE COW IS SLOWER THAN THE HORSE.

THE GOOSE IS LOUDER THAN THE HEN.

THE CHICK IS QUIETER THAN THE GOOSE.

После ових објашњења лакше ћете урадити задатке на 89. и 90. у радној свесци. То је домаћи за понедељак. Остале задатке ћете лагано завршавати до следећег петка. То су задаци у радној свесци на странама 88. 92. и 93. Пре него што радите те задатке, слушаћете песмице и текстове на истим страницама, само у уџбенику.

У понедељак ћемо се чути и разговарати, као и до сада.


Goodbye! 💖


Hello!                                   8. 5. 2020.

Као што знате, следеће недеље имамо тест, па ћемо данас да се припремамо.


Stories-овај линк вас води до странице на којој ћете наћи анимиране приче из нашег уџбеника. прво послушајте приче под бројевима 10, 11 и 12. Сваки број се подудара са бројем лекције у уџбенику, видећете и сами. Одгледајте цртаће и проверите како разумете текстове, то јест говор.



Smash!- У овој игрици обнављате речи из свих лекција, па и из ове последње три. Гађате слику која представља реч коју сте претходно чули.


Mega Munch!-ова игрица је налик игрици коју смо играли у школи, Shark!, сећате се. Бирате слова која сачињавају реч, или изразе приказане сликом, и спасавате пирата.


Switch!-обнављате одећу и речи које користимо да бисмо описали нечији изглед.



Maze!-у лавиринту налазите задату реч.


Поред ових, имате и игрицe припремљене за вас, а које сам објављивала на претходним часовима. Већ знате да су вам доступне увек, па и сада их искористите како би се лакше и на забавнији начин припремили за тест. 

Goodbye!💓



.


Hello!             1.5. 2020.

Настављамо са употребом Present Continuous Tense, учећи и нове глаголе и нове ситуације кроз песмицу у којој се описује припрема за венчање. Док читате и слушате песму на 82. страни, подсетите се како градимо овај облик и подвуците глаголе у Present Continuous облику.

We are getting ready for the wedding!-song


 Потом, послушајте речи које садрже у себи слово U, а завршавају се магичним словом e. Ми већ знамо шта то значи, јел да? Страна 83. Letters and sounds

 На крају, послушајте и прочитајте текст мејла, и ту такође препознајте и подвуците облике глагола у Present Continuous Tense. Listen and read


За понедељак урадите задатке у радној свесци на 82. и 83. страни. Ближи нам се и тест, проверићемо се за две недеље, почните са обнављањем и 10. и 11. лекције. 

Разговарамо у понедељк у 16:00, као и до сада. 

Goodbye!💝

Hello!                                  24. 4. 2020.

Почињемо са новом лекцијом, страна 80. у уџбенику. Учимо речи које се користе да бисмо причали о неком слављу, посебно о венчању. Послушајте речи и поновите их више пута како бисте савладали изговор. Слушајте и причу и читајте.   Unit 12- You're sleeping!


      Wedding vocabulary-Преко овог линка долазите до игрице у којој проверавате да ли сте запамтили значење нових речи. Уживајте!

Данас нам је веома важно и да научимо нешто о употреби глаголских облика у енглеском језику. Као и у српском језику, тако и у енглеском имамо садашње време. Већ смо се упознали са обликом који се користи да бисмо говорили о радњи, стању, појави која се понавља. Сада учимо други облик који се такође користи за садашње време, али исказује радњу, стање, појаву која се дешава у тренутку говора, то јест, сада.

Ово време, или глаголски облик се на енглеском зове...
Present Continuous Tense и у овој игрици ћете увежбати истовремено и грађење реченица и значење глагола. 

Оно што је веома важно запамтити су облици помоћног глагола. Тај помоћни глагол помаже да добијемо садашње време. Без њега не бисмо знали када се радња одвија. Зато је веома битан. Сигурна сам и да ћете га се сетити и без проблема запамтити, јер смо га пуно пута употребили и до сада. Да би вам било лакше и забавније да га запамтите, ево још једне игрице за учење. Present Continuous-verb to be

Урадите сада 3. задатак на 81. страни. Заокружите тачне речи у датим реченицама. 

И имам једну, па може се рећи, загонетку. Све ове реченице у којима је употребљен глаголски облик Present Continuous, имају нешто заједничко. Погледајте, проучите, пронађите па ћете ми рећи у понедељак. Да бисмо утврдили ове нове речи и облике урадићете и задатке у радној свесци на 80. и 81. страни. Не мора до понедељка, до следећег петка. Може?

А за крај увежбајте и ред речи у упитним реченицама. О њима више у понедељак. И, наравно, будите ми добро!
Present Continuous-questions-упитне реченице


Goodbye!😊

Hello!                                              17.4.2020.

Научили смо нешто ново прошле недеље,а  ове крећемо са новим гласовима и речима. 

Letters and sounds page 77. - читајте и слушајте речи и песмицу у којој се употребаљавају и обратите пажњу  на магично слово Е на крају ових речи. Сећате се њега? Већ смо причали о његовој моћи коју има над неким самогласницима. Причаћемо поново. Урадите 4. задатак на 77. страни у уџбенику, а затим и исту страну, значи 77. у радној свесци.

Прелазимо на следећу страну, 78. и слушамо песму о путницима и путовањима. Обратите пажњу на опис људи и одеће коју носе. 

At the coach station-poem, page 78.

Када одслушате песму, урадите 3. задатак у уџбенику, и наравно и 78. страну у радној свесци. 

Такође, да бисмо обновили како говоримо колико је сати, урадићете и 3. задатак на 79. страни. У датим реченицама заокружите to и past, а затим повежите са часовницима.

По договору, разговарамо у уторак у 16:00. До тада, будите ми добро, и лепо проведите празник. Срећан Ускрс!

HAPPY EASTER!💓

Hello, it's time for English!

                             Schoolwork                       10.4 2020.

Обновићемо речи и реченице кроз игрице.

Clothes - овде обнављамо речи које се односе на одећу и обућу, а у наредној  питања и одговоре у вези са оним што носимо ми, или неко трећи.

What's he/she wearing? -Шта он или она носи?


Затим послушајте речи и изразе који нам помажу да кажемо време, то јест колико је сати. Послушајте и прочитајте речи и песмицу. Ако не препознајете значење неке речи, слободно питајте у групи.


            Telling time-време    What's the time? -Колико је сати?Овај видео помаже да се лакше научи и савлада употреба израза за казивање времена.

             

    Telling time-game-а у овој игрици ћемо се и добро забавити и утврдити знање. Уживајте, а онда урадите домаћи у радној свесци на страни 76.

                   Goodbye! ❤

                               

  Hello!                                   3.4. 2020.     


Пред вама је нова лекција, нове речи и изрази. Увежбајте само  читање и изговор за наш следећи, заједнички час у понедељак. Није тешко, сигурна сам да то можете да савладате.




Чујемо се у понедељак! Goodbye!

 Hello!                                                 27.3.2020.

Данас обнављамо вокабулар, и учимо да га употребимо као прави метеоролози са телевизије. Знате ко су метеоролози?

Они нам, између осталог, помажу и да испланирамо како ћемо провести време, па и како да се обучемо. 

Here is the weather!-на страни 72. можемо чути временску прогнозу, време се често мења у току дана, зар не?

А да ли бисте се ви окушали у улози метеоролога? Хајде да пробамо. Напишите текст који бисте изговарали, пошаљите ми, па затим научите и глумите метеоролога. Можете се и снимити, па ми послати видео, ако желите. Није обавезно.

Испод су линкови који нас воде до игрица кроз које вежбате ред речи у реченици и њихово значење. Пробајте. Нису тешке.

Here's the weather-games

More weather...

         Magic e  -овде вежбамо речи у којима је употребљено чаробно Е.

А на крају, употреба и место придева у реченици. У енглеском се увек налазе испред именице коју описују, а ако их има више, морају да поштују строго одређен ред стајања, али о томе касније.         

The place of adjectives... -место придева, игрица.


За домаћи, урадите вежбања у радној свесци на 72. и 73. страни. Ако већ јесте, проверите их и сликајте, па пошаљите.

Goodbye! 💓💓💓💓

     

                                          20.3.2020.

                                          Hello!

How are you? I hope you are all well, together with your families. I know this will be a bit hard for you, but I'm pretty sure you'll manage. If you can't, I shall be here to help you. 

Како сте? Надам се добро, и заједно са својим породицама.

Знам да ће вам ово бити помало напорно, али сигурна сам да ћете се снаћи. Ако не, ту сам да помогнем.  

Прво ћете преслушати први део 10. лекције коју смо почели да обрађујемо последњег часа. Одслушаћете речи, па затим и лекцију. Ви знате како обично вежбамо у школи, па ви сад мало учите маме и тате, баке и деке, и млађу, или старију, браћу и сестре. Читајте им, проверавјте да ли су добро изговарали, похвалите их обавезно када се труде, подстичите их да причају, чак и када греше. Није страшно грешити, на грешкама се учи. Будите благи, али упорни. Не одустајте. Урадите неко вежбање заједно, тако што ћете им написати по коју реченицу из задатка који сте ви већ урадили, па нек покушају и они. Знам да ћете бити одлични учитељи, већ вас видим како држите часове. Уживајте док радите 69., 70., 71. и 72. страну,  а затим за домаћи урадите 70. и 71. у радној свесци. 


                                                Unit 10-кликните на овај линк!



                                   Vocabulary practice and song-weather-а можете и на овај! Мало додатног уживања у речима, и проширивања знања.
           

Enjoy and have fun learning! See you💓💓💓💓💓


Нема коментара:

Постави коментар